شرکت خلاق| تسهیل در ایجاد شغل و توسعه کسب و کارها با ارائه خدمات تخصصی ممکن شد

شرکت خلاق| تسهیل در ایجاد شغل و توسعه کسب و کارها با ارائه خدمات تخصصی ممکن شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 85255
تسهیلگری در ایجاد شغل و توسعه کسب‌وکارها به افزایش اشتغال‌زایی در کشور کمک می‌کند که تاکنون شرکت‌های خلاق با ورود به این حوزه فعالیت‌های مؤثری داشته‌اند.
 
شرکت‌های خلاق زیادی به‌واسطه حمایت‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه تسهیلگری ایجاد شغل و توسعه کسب‌وکارها، فعال هستند و توانسته‌اند به توسعه هر چه بیشتر اشتغال‌زایی در کشور کمک کنند. شرکت خلاق تلاشگران تجارت قرن نیز با رویکرد تسهیلگری در کسب‌وکارها راه‌اندازی شده است.
این شرکت خلاق در زمینه کاریابی، مشاوره شغلی، ارائه تسهیلات به جویندگان کار، مشاوره روابط کار و کارگر، بازاریابی غیر هرمی و غیر شبکه‌ای، برگزاری سمینار و همایش و حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی و دوره‌های علمی و آکادمیک تأسیس شده است.
همچنین تولید، ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری و نرم‌افزارهای حسابداری، مدیریت منابع انسانی و طراحی و توسعه بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی، خدمات شبکه‌ای اطلاع‌رسانی، مشاوره و نظارت بر اجرا و پشتیبانی طرح‌های انفورماتیک و شبکه داده‌ها، راه‌اندازی مرکز تعیین و ارتقای سطح دانش تخصصی، اعطای گواهینامه پایان دوره برای دوره‌های برگزار شده را نیز انجام می‌دهد.
 
تسهیل و توسعه کسب‌وکار اجتماعی
شرکت خلاق تلاشگران تجارت قرن با همکاری شهرداری منطقه 14 تهران و چند منطقه شهری دیگر، در حال حاضر مدیریت مرکز تسهیلگری کسب‌وکار توتیا را بر عهده گرفته است.
مرکز تسهیل و توسعه کسب‌وکار اجتماعی توتیا با هدف اشتغال‌زایی و توانمندسازی شهروندان راه‌اندازی شده است و به ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی در حوزه کسب‌وکار، توسعه مشاغل خانگی، ایجاد زمینه اشتغال برای نیازمندان و خانواده‌های کمتر برخوردار و حمایت از کسب‌وکارها به شهروندان می‌پردازد.
حمید پناهی زیوه مدیرعامل شرکت خلاق تلاشگران تجارت قرن با بیان اینکه توتیا در خدمت جوانان جویای کار است، گفت: در این مرکز هر روزه جوانان و متقاضیان مختلفی به قصد ایجاد یک کسب‌وکار مراجعه می‌کنند، در برخی موارد این افراد جزء آسیب دیدگان اجتماعی محسوب می‌شوند و به همین دلیل آنها را به معاونت سلامت شهرداری تهران معرفی می‌کنیم تا از طریق دوره‌های مشاوره روانشناسی به‌اصطلاح بازپروری شوند.
 
مشاوره شغلی و تیم‌سازی
ابتدا به متقاضیان راه‌اندازی مشاغل یک مشاوره شغلی ارائه و توانمندی‌ها و داشته‌های آنان اعم از آورده مالی، مهارت‌ها و یا فضا و مکان ایجاد کسب‌وکار سنجیده می‌شود. همچنین یکی از اقدامات مهم دیگر تیم‌سازی است.
افراد مختلفی که پتانسیل همکاری دارند به‌صورت یک تیم در کنار هم قرار می‌گیرند تا با هم‌افزایی، داشته‌های خود مانند مهارت‌ها و سرمایه‌های خرد شخصی، یک کسب‌وکار جدید خلق شود.
همچنین از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف مانند دوره‌های بازاریابی، فروش و برند سازی، تلاش می‌شود تا سطح توانایی‌های افراد کارجو و متقاضی کارآفرینی بیش‌ازپیش تقویت شود.
 
مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
20#
 
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
قوانین کسب و کار| شرکت‌های خلاق 11 خدمت دریافت می‌کنند
قوانین کسب و کار| شرکت‌های خلاق 11 خدمت دریافت می‌کنند
99/05/13 - 11:25
مساعدسازی فرهنگ و محیط کسب و کار دانش‌بنیان کلیدواژه ماندگاری نیروی انسانی خلاق و بومی
مساعدسازی فرهنگ و محیط کسب و کار دانش‌بنیان کلیدواژه ماندگاری نیروی انسانی خلاق و بومی
97/06/10 - 14:26
اقتصاد دانش‌بنیان با مصرف دانش بنیان و مطالبه گری عمومی محقق می‌شود
اقتصاد دانش‌بنیان با مصرف دانش بنیان و مطالبه گری عمومی محقق می‌شود
96/10/13 - 14:00
بیشتر بخوانیم